.

.

به پايگاه كلاس ششمي ها خوش آمديد
ایمیل مدیر :

» بهمن 1393
» خرداد 1393
» ارديبهشت 1393
» فروردين 1393
» بهمن 1392
» دی 1392
» آذر 1392
» آبان 1392
» مهر 1392
» شهريور 1392
» مرداد 1392
» تير 1392
» خرداد 1392
» ارديبهشت 1392
» فروردين 1392
» اسفند 1391
» بهمن 1391
» دی 1391
» آذر 1391
» آبان 1391
» مهر 1391


» عشق ليونل مسي
» پژوهشگران هدف
» فراتر از يك باشگاه
» گروه آموزشی پایه ششم شهرستان دیر
» سايت برگزاري آزمون هاي آنلاين معلم ايران
» نحوه ي ارزشيابي دروس پايه ششم
» دانلود نمونه سئوالات امتحاني پايه ششم
» طراحي سايت
» انجمن رياضيدانان جوان
» دانلود كتاب/كتابخانه الكترونيكي
» انيميشن هاي آموزشي
» ردیاب ماشین
» جلوپنجره اریو
» اریو زوتی z300
» ازدواج موقت
» جلو پنجره ایکس 60
» امن ترین درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پايگاه كلاس ششمي ها و آدرس clas6.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







RSS
اردوي يك روزه گلمكان (دانلود تصاوير)
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392 در ساعت 19:31

با توجه به روزهاي پاياني سال تحصيلي و برگزارشدن آزمون تيزهوشان در جمعه قبل  در شوراي مدرسه تصميم گيري شد تا به منظور  ايجاد روحيه شادي و نشاط در بين دانش آموزان و فراهم كردن آمادگي هاي روحي و رواني براي انجام بهتر و موف تر امتحانات نوبت دوم يك اردوي يك روزه اي را در يكي از خوش آب وهواترين مناطق مشهد بنام گلمكان برگزار نماييم .

كه البته اين امر امروز پنج شنبه 92/02/26 در اردوگاه شهيد بهشتي گلمكان انجام شد .كه سعي شد بيشتر بچه ها آزاد بوده و از آب و هوا و محيط دلپذير آنجا هر طور كه دوست دارند استفاده نمايند.

البته در بدو ورود صبحانه آماده شده نون و پنير در بين بچه ها توزيع شد .بعد از صرف صبحانه به زمين فوتبال اردوگاه رفته و در قالب دو تيم خودم و آقاي خرمي مسابقه فوتبال برگزار كرديم بعد براي اقامه نماز به نمازخانه رفته و نماز جماعت رو با بچه هايي كه تمايل داشتند و آمده بودند به امامت آقاي خرمي به صورت نماز شكسته (مسافر بودن)بجا آورديم .

برنامه بعدي انجام آب بازي با بچه هاي كلاسم بود كه حسابي منو خيس كردند منم سعي كردم اونا رو آب بدم ولي تعدادا اونا خيلي زياد بود"""" جاي شما خالي""""""""

بعد نوبت به صرف غذاي چلو مرغ كه توسط خانم دليري تهيه شده بود رسيدكه  در محل غذا خوري انجام شد.(دست خانم دليري با اين غذاي خوشمزه اش درد نكنه)

كمي استراحت و انجام مسايقه ي فوتبال بين كلاسهاي ششم وچهارم آخرين برنامه بود كه به تساوي 2بر2 انجاميد درپايان هم با گوشي آقاي حداداي چند تا عكس به يادگاري گرفتيم براي دفترچه ي خاطراتمان..........

و بعد از آن در ساعت 16:45 دقيقه بچه ها سوار اتوبوس ها شدند و اردوگاه رو  به مقصد مدرسه ترك كردند.

جا دارد تا در پايان از زحمات مديريت مدرسه جناب آقاي هاديزاده ،معاونت مدرسه جناب آقاي قرباني و ساير همكاران مدرسه از جمله آقايان حدادي ؛صالحي ؛رضادوست و خانم ها بابايي ؛قدمگاهي ؛دليري و جاوداني  كه در برگزاري اين اردو تلاش و كوشش بسياري داشتند تقدير و تشكر كنم.

تصاوير مربوط به اين اردو در قسمت ادامه مطلب به نمايش گذاشته شده است .


:: موضوعات مرتبط: فعاليت هاي كلاس به روايت تصوير، ،
ادامه ی مطلب ...
.:: ::.
درفضيلت ماه رجب (اين الرجبيون)
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392 در ساعت 12:46

 

اعمال مخصوص و فضيلت روزهاي ماه رجب؛
"ماه رجب ماه استغفار اُمّت من است، پس در اين ماه بسيار طلب آمرزش کنيد"
در روايتي از رسول خدا صلي الله عليه و آله نقل شده که فرمودند: «رجب ماه خدا و شعبان ماه من و رمضان ماه امتم ». ماه مبارک رجب که فرصت مناسبي براي همه انسانهاست تا بتوانند با استفاده از اين فرصت و غنيمت شمردن آن، دل و جان خود را در زير باران رحمت و مغفرت الهي شستشو دهند و به سعادت ابدي برسند. براي اين ماه اعمال و فضيلت‌هايي در کتب ديني ما وجود دارد که توجه و عمل به آنها مي‌تواند ما را در اين مسير کمک کند.

در ادامه مطلب قسمتي از اين اعمال و فضيلت هاي اين ماه آورده شده است.


:: موضوعات مرتبط: مطالبي ويژه والدين گرامي، ،
ادامه ی مطلب ...
.:: ::.
نواختن سرود ملي توسط يك ربات (دانلود فيلم)
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال جمعه 20 ارديبهشت 1392 در ساعت 12:8

در بازديد دانش آموزان كلاسم از سرزمين دانايي دريكي از قسمتها يك ربات طراحي و ساخته شده بود كه مي توانست با پيانو آهنگ بزند .آهنگ سرود ملي رو براي بچه ها اجرا كرد كه اونو فيلمبرداري كردم براي دانلود فيلم مي توانيد روي تصوير زير كليك كرده و اونو پس از خارج كردن از فايل زيپ شده مشاهده نماييد.

 رمز فايل مربوطه : clas6 

 

براي دانلود فيلم  روي تصوير كليك نماييد


:: موضوعات مرتبط: فعاليت هاي كلاس به روايت تصوير، ،
.:: ::.
بازديد از سرزمين دانايي مشهد (كوهسنگي)
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال چهار شنبه 17 ارديبهشت 1392 در ساعت 23:48

طبق هماهنگي هاي قبلي امروز سه شنبه 92/02/17 با دانش آموزان كلاسم به پارك كوهسنگي مشهد بخش سرزمين دانايي كه براي افزايش دانستنيها ي علمي دانش آموزان شهرمان  توسط شهرداري مشهد ايجاد شده است رفتيم .سرزمين دانايي داراي 3 بخش آئينه ها ،نور؛وهوا وفضا بود كه هربخش داراي راهنماي مخصوص به خود بود كه راجع به هر بخش توضيحات لازم را ارائه مي كردند كه جا دارد همين جا از مديريت مجموعه و پرسنل خوب ايشان تقدير وتشكر نمايم .

دراين پست تصاوير مربوط به اين بازديد  را قرار دادم مانند خوابيدن روي تختخ ميخ ها با استفاده از قانون  افزايش سطح كه موجب مي شود نيرو تقسيم شود.

يا نواختن سرود ملي توسط ربات

براي مشاهده بقيه تصاوير به ادامه مطلب برويد .............


:: موضوعات مرتبط: فعاليت هاي كلاس به روايت تصوير، ،
ادامه ی مطلب ...
.:: ::.
20 توصيه و نكته كليدي براي موفقيت در آزمون تيزهوشان
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال دو شنبه 16 ارديبهشت 1392 در ساعت 17:25

20 توصيه و نكته كليدي براي موفقيت در آزمون تيزهوشان

۱- دانش‌آموز به همراه خانواده‌ی خود در روز قبل از آزمون به مکان تفریحی مناسبی جهت حفظ آرامش و افزایش تمرکز مراجعه نماید و از استرس‌های جاری روزمره به دور باشد. پیشنهاد می‌شود جهت انتخاب مکان تفریحی، محلی انتخاب شود به دور از هیاهوی شهری و آلودگی‌های محیطی و صوتی بوده و حتماً پایان این تفریح ساعت‌های اولیه شب قرار داده شود (مثلاً 19 یا 20 شب)

2- به هیچ عنوان دانش‌آموز در روز قبل از آزمون به مطالعه و مرور درس‌ها نپرداخته و کاملاً از مباحث درسی و کتاب درسی به دور باشد.

3- در هفته‌ی آخر افزایش اعتماد به نفس فقط از طریق دادن روحیه به دانش‌آموزان انجام‌پذیر خواهد بود. لذا توصیه می‌شود در هفته‌ی آخر حتماً از جملات مثبت و امیدوارانه استفاده شود.

4- حتماً در روز قبل از آزمون به محل حوزه‌ی امتحانی مراجعه تا آدرس دقیق آن برای خانواده مشخص شود.

5- در روز قبل از آزمون، دانش‌آموز صبح زودتر از موعد همیشگی از خواب بیدار و در صورت عادت به خواب ظهر، آن روز خاص، ظهر را نخوابیده تا در انتهای شب خواب راحتی را داشته باشد. دقت داشته باشید معمولاً در شب قبل از آزمون دانش‌آموزان به علت استرس‌های موجود دیرتر به خواب می‌روند، ضروری است دانش‌آموز در روز قبل از آزمون تخلیه انرژی شده تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.

6- صبح روز آزمون دانش‌آموز حداقل نیم ساعت از زمان لازم جهت آماده شدن از بستر بیدار شده تا سیستم ذهنی و فیزیکی به حالت عادی تبدیل شده و حالت خواب‌آلودگی کاملاً از بین رود و با صرف صبحانه‌ی کامل، انرژی لازم را ذخیره نماید. این صبحانه می‌تواند شامل چای، نان، پنیر، گردو به‌صورت ساده صرف شود و از خوردن شیر، کره و غذاهای چرب (تخم‌مرغ) خودداری نمایند.

7- دقت داشته باشید در شب قبل از آزمون به هیچ عنوان از غذاهای آماده و فست‌فود و نیز غذاهای چرب و سنگین استفاده نشده و ترجیحاً از غذاهای سبک (خوراک ماهی – گوشت – مرغ و . . .) استفاده نمود.

8- شب قبل از آزمون، قوطی حاوی آب را داخل فریزر گذاشته تا در روز آزمون همراه خود در جلسه داشته باشند.

9- وسایل زیر را در روز آزمون همراه خود داشته باشید:

- مداد مشکی نرم تراشیده شده 2 یا 3 عدد (به هیچ عنوان از اتود و یا ماژیک استفاده نشود.)
- پاک‌کن
- تراش
- کارت ورود به جلسه‌ی آزمون +اصل شناسنامه
-  بیسکویت غیرچرب! (از بردن کیک در جلسه‌ی امتحان به شدت بپرهیزید چرا که باعث اختلال در پاسخ‌برگ شما خواهد شد.)
- جامدادی، که وسایل داخل آن گذاشته شود.

تذکر جدی: از بردن تلفن همراه، کیف دستی بزرگ، چرک‌نویس و سایر وسایل اضافه در جلسه‌ی آزمون جدداً خودداری نمایید.

10- توصیه اکید می‌شود صبح روز آزمون، ترجیحاً کلیه افراد خانواده جهت افزایش روحیه به دانش‌آموز، وی را تا حوزه‌ی امتحانی همراهی نمایند.

11- قبل از جلسه‌ی آزمون حتماً به دانش‌آموزان نحوه‌ی پاسخ‌گویی به سؤالات را متذکر شوید (نحوه‌ی پر کردن گزینه‌ها) شماره سؤالات را به‌ترتیبی که داخل دفترچه آمده است پاسخ‌گو باشند و هر چند وقت یک‌بار شماره‌ی سؤالات را با شماره‌ی عدد پاسخ‌برگ چک کنند. در پر کردن گزینه‌ها تذکر جدی داده شود که از اشتباهات عمودی و افقی جلوگیری شود.

12- در پاسخ‌گویی به سؤالات، ترتیب دروسی که در دفترچه آمده است، کاملاً رعایت شود و از جابه‌جایی در پاسخ‌گویی به سؤالات دروس مختلف به شدت پرهیزند.

13- صورت کلی سؤالات را دقیق مطالعه و تا انتها خوانده شود و روی کلمات «نمی‌باشد، نیست، نمی‌توان و . . .» که زیر آن‌ها خط کشیده شده است، دقت لازم را داشته باشند

لطفا"  روي ادامه مطلب كليك نماييد........


:: موضوعات مرتبط: اطلاعيه ها و فراخوان ها، ،
ادامه ی مطلب ...
.:: ::.
مخترع اعداد دهدهی(اعشاری) کیست ؟
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال جمعه 13 ارديبهشت 1392 در ساعت 21:10

تا پیش از اختراع عددهای دهدهی ، هر واحد را به شصت قسمت برابر تقسیم می کردند و در صورت لزوم ، هر یک از آنها را نیز به شصت قسمت کوچکتر تقسیم می کردند و همین طور ادامه می دادند مانند تقسیم هر ساعت به شصت دقیقه و هر دقیقه به شصت ثانیه . انجام این محاسبات با این عددها کار بسیار مشکلی بود ، اما حدود 600 سال پیش یک دانشمند این مشکل را برای همیشه حل کرد ، او هر قسمت را به جای تقسیم به شصت به ده قسمت تقسیم کرد. این ریاضیدان برای اولین بار از عدد دهدهی اختراعی خود ، برای نوشتن عدد پی استفاده کرد. او عدد پی را به کمک 850360368 ضلعی منتظم تا هفده رقم اعشار محاسبه کرد. تا دویست سال پیش ، اعداد اعشاری را به صورت های مختلفی می نوشتند برای مثال به صورتهای 75/4 یا (75) 4 یا 75| 4 . آیا مخترع عددهای دهدهی را می شناسید ؟ بله ، او کسی نبود جز ریاضیدان و ستاره شناس برجسته ایرانی «غیاث الدین جمشید کاشانی» او در بین دانشمندان به «کاشی» معروف بوده است.

 

منبع : انجمن رياضيدانان جوان


:: موضوعات مرتبط: مطالبي ويژه والدين گرامي، ،
.:: ::.
مرگ يك رياضيدان مشهور جهان
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال جمعه 13 ارديبهشت 1392 در ساعت 21:3

 کنت اپل (Kenneth Appel) یکی از اولین ریاضیدانانی که با استفاده از رایانه موفق به اثبات یک قضیه مشهور ریاضی شد، در سن 80 سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا، اپل در سال 1979، قضیه چهار رنگ را اثبات کرد. بر اساس این قضیه، می‌توان فقط با استفاده از چهار رنگ و بدون مرزبندی قلمروها با رنگ یکسان، یک نقشه را رنگ‌آمیزی کرد. این قضیه نخستین بار در سال 1852 توسط یک نقشه‌کش انگلیسی مطرح شد و گرچه حقیقی‌بودن آن بدیهی به نظر می‌رسید، اما دهه‌ها ذهن ریاضی‌دانان را به خود مشغول کرده بود. برای اثبات آن، اپل و همکارانش ابتدا نشان دادند که تمامی نقشه‌های ممکن را می‌توان به مجموعه‌ای از یک هزار و 936 شکل کاهش داد. آنها سپس برای ثابت‌کردن این قضیه، تمامی این اشکال را با استفاده از ابررایانه IBM آزمایش کردند. در آن زمان این ابررایانه یک اتاق کامل را اشغال می‌کرد، اما قدرت آن از یک گوشی‌هوشمند امروزی کمتر بود. استفاده از ابرکامپیوتر برای اثبات یک قضیه ریاضی در آن زمان موفقیتی بزرگ به شمار می‌رفت. نیویورک تایمز تاریخ مرگ این ریاضیدانان را 19 آوریل اعلام کرده است. 

 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعيه ها و فراخوان ها، ،
.:: ::.
مسايقات فوتسال مدارس ناحيه 4 مشهد به روايت تصوير
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 در ساعت 14:12

مسابقات فوتسال مدارس ناحيه 4 به پايان رسيد در اين پست شما مي توانيد تصاوير مربوط به اين مسابقات و حواشي آن را ملاحظه نماييد.

 

در اين مسابقات حدوده" 30 تيم حضور داشتند كه در پايان :

مقام اول به: دبستان قدس

مقام دوم به : غيرانتفاعي حضرت حمزه

مقام سوم به : دبستان كمال الملك

مقام چهارم به : غيرانتفاعي امام رضا(ع) رسيد.

                         

                           

براي مشاهده عكس هاي ديگر به ادامه مطلب برويد.................


 


:: موضوعات مرتبط: تصاويرمسابقات فوتسال ناحيه 4 -ارديبهشت92، ،
ادامه ی مطلب ...
.:: ::.
مجموعه اهداف و نمونه سوالات پايه ششم ابتدايي به تفكيك درس
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال دو شنبه 9 ارديبهشت 1392 در ساعت 23:29

جهت استفاده از مجموعه اهداف و نمونه سوالات پايه ششم ابتدايي بر روي هر يك از عناوين ذيل كليك و  جهت اجرا بر روي كامپيوتر خود آنرا  دانلود نماييد.

براي مشاهده‌ي هر يك از فايلها ابتدا آن را از حالت فشرده خارج ساخته سپس اجرا نماييد.

در ضمن

 براي اجرا آنها  

نياز به(Flash Player) مي باشد  .

 

- شيوه نامه ارزشيابي ساير دروس پايه‌ي ششم

۱ - هديه‌هاي آسمان

۲- علوم

۳- رياضي

۴- علوم اجتماعي 

۵- فارسي

 

 

منبع:سايت مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش


:: موضوعات مرتبط: دروس پايه ششم (دانلود چك ليست ها و نكات دروس)، ،
.:: ::.
مقام سومي ناحيه براي فوتساليست هاي كمال الملك
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال دو شنبه 9 ارديبهشت 1392 در ساعت 17:43

مسابقات فوتسال مدارس ناحيه 4 مشهد كه از هفته پيش آغاز شده بود با قهرماني تيم قدس ؛نائب قهرماني  دبستان غيرانتفاعي حمزه و كسب عنوان سومي براي تيم دبستان كمال الملك به پايان رسيد . در اين دوره از بازيها تيم مدرسه كمال الملك با كسب 4 پيروزي در برابر تيمهاي ميعاد (3بر0)(؛امام حسين (ع)(2بر1)؛شهيد نجم آبادي(3بر2)وامام رضا(ع)(4بر3) و همچنين دو باخت مقابل دبستان هاي سعيدي و حمزه  به مقام سومي بسنده كرد.

در تيم فوتسال 7 بازيكن از دانش آموزان كلاس ششم دو حضور داشتند .جا دارد تا به تمامي  بچه هاي تيم  يك خسته نباشيد جانانه بگوييم.

اسامي تيم فوتسال دبستان كمال الملك:محمد اشرف ،محمدرضا رضايي؛مهدي دهقان ،علي اصغر مسلمان

مهدي حيدري،محمد مهدي حسين آبادي؛آغاسي زاده،محمد رضا هوشياري؛مهدي مختاري و عباس سليماني


:: موضوعات مرتبط: اطلاعيه ها و فراخوان ها، ،
.:: ::.
صعود دبستان كمال الملك به 1/4 نهايي مسابقات فوتسال ناحيه 4 مشهد
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال شنبه 7 ارديبهشت 1392 در ساعت 14:37

تيم فوتسال دبستان كمال الملك با شكست دادن تيم دبستان امام حسين شماره ي 5 با نتيجه ي 2 بر1  به جمع 8 تيم برتر مسايقات راه يافت . در اين بازي ابتدا مدرسه امام حسين با يك گل  پيش افتاد  اما در نيمه دوم اين بازيكنان كمال الملك بودند كه با تلاش زياد موفق شدند 2 گل وارد دروازه حريف نموده و با اين پيروزي به مرحله 1/4 نهايي صعود نمودند.

بازي بعدي فردا صبح ساعت 8/30 در سالن كوشه اي برگزار مي شود و در صورت پيروزي به مرحله نيمه نهايي صعود خواهند كرد. انشا الله...


:: موضوعات مرتبط: اطلاعيه ها و فراخوان ها، ،
.:: ::.
مجموعه مسئله های چهار گزینه ای (رياضي) تیزهوشان+جواب تشريحي
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 در ساعت 16:1

مجموعه مسئله های چهار گزینه ای (رياضي) تیزهوشان

 

 

پاسخ نامه‌ی تشریحی


 

منبع : پايه ششم دبستان شاهد انزلي

 


:: موضوعات مرتبط: دروس پايه ششم (دانلود چك ليست ها و نكات دروس)، ،
.:: ::.
آزمون تيزهوشان ونمونه دولتي - 20 ارديبهشت ماه
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 در ساعت 15:47

((آزمون ورودي مدارس تیز هوشان و نمونه دولتی))

توجه:

دانش آموزان گرامي فقط در  یک آزمون شرکت می کنند اما با اولویت بندی

یعنی اگر دانش آموزی بتواند نمره حد نصاب  برای ورود به مدارس تیز هوشان را کسب کند (مثلا 60 تا 100درصد نمره آزمون  را برای تیز هوشان ملاک قرار می دهند) و بقیه را  (مثل 40 تا 60 درصد را ) برای نمونه دولتی  ملاک قرار می دهند.

فرض کنید سعید در آزمون 45 درصد  را پاسخ داده باشد. سعید برای تیزهوشان پذیرفته نمی شود ولی برای نمونه دولتی پذیرفته می شود و قبول به شمار می رود.

***آزمون ورودي مدارس تيزهوشان و نمونه دولتي  راس ساعت 9 صبح روز جمعه 1392/02/20 در سراسر کشور به صورت همزمان بر گزار خواهد شد.***

لازم به ذكراست كه نيم ساعت قبل در محل آزمون حضور داشته باشيد.


:: موضوعات مرتبط: اطلاعيه ها و فراخوان ها، ،
.:: ::.
برنامه امتحانات نوبت دوم (خردادماه) پايه ششم
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال یک شنبه 1 ارديبهشت 1392 در ساعت 14:21

برنامه امتحانات كتبي نوبت دوم پايه ششم توسط اداره ناحيه 4 مشهد  به شرح اعلام گرديد:

برنامه امتحانات هماهنگ پايه ششم ابتدايي ناحيه 4 مشهد مقدس

ايام هفته تاريخ امتحان نام درس
چهارشنبه 1392/03/01 املاء فارسي
شنبه 1392/03/04 رياضي
دوشنبه 1392/03/06 هديه هاي آسمان
چهارشنبه 1392/03/08 علوم تجربي
شنبه 1392/03/11 مطالعات اجتماعي
دوشنبه 1392/03/13 انشاء فارسي

* ساعت شروع امتحانات در نوبت صبح ساعت 8 خواهد بود.

*غيبت در امتحان بمنزله نمره صفر خواهد بود.

*مسئوليت رفت و آمد دانش آموزان بعهده والدين گرامي خواهد بود.

*لطفا" در منزل شرايط مساعد و محيطي آرام جهت مطالعه فرزندان عزيزتان فراهم آوريد


:: موضوعات مرتبط: اطلاعيه ها و فراخوان ها، ،
.:: ::.
امتحانات نوبت دوم كلاس ششم چگونه است؟
نویسنده حسين مسلمان تاریخ ارسال یک شنبه 1 ارديبهشت 1392 در ساعت 14:14

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از اعلام نحوه ارزشیابی پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی92-91خبر داد.به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبدالامیر عرفی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون آیین نامه ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش، آن دسته از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی، که شیوه ارزشیابی آنان در پایه پنجم به صورت ارزشیابی توصیفی بوده است، صرفاً در سال تحصیلی کنونی نیز مطابق این آئین نامه در امتحانات هماهنگ نوبت های خرداد و شهریور به صورت توصیفی ارزشیابی خواهند شد.
عرفی اضافه کرد: آن دسته از دانش آموزانی که در پایه پنجم ابتدایی، امتحانات خود را بر اساس آیین نامه امتحانات، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش به صورت کتبی گذرانده اند، امتحانات پایه ششم آنان نیز به صورت هماهنگ منطقه ای برگزار خواهد شد.
رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مواد درسی و نوع ارزشیابی دروس پایه ششم ابتدایی تصریح کرد: در این پایه،

 * قرآن

دارای20 نمره ارزشیابی مستمر و20 نمره آزمون پایانی شفاهی

 * دینی و اخلاق

دارای20نمره ارزشیابی مستمر و کلاسی و20 نمره آزمون پایانی کتبی،

  *زبان و ادبیات فارسی

دارای20نمره ارزشیابی مستمر و کلاسی و20 نمره آزمون پایانی شفاهی- کتبی،

 * مطالعات اجتماعی و آداب زندگی

دارای20 نمره ارزشیابی مستمر و20نمره آزمون پایانی کتبی،

 * ریاضیات

دارای20 نمره ارزشیابی مستمر وکلاسی و20 نمره آزمون پایانی کتبی

 *علوم تجربی

نیز دارای20 نمره ارزشیابی مستمر وکلاسی و20 نمره آزمون پایانی کتبی خواهد بود.

وی تاکید کرد: دروس هنر، سلامت وتربیت بدنی و تفکر و پژوهش به صورت مستمر وکلاسی ارزشیابی و شیوه ارزشیابی درس کار و فناوری متعاقباً اعلام خواهد شد

 

وی با اعلام این که فقط امسال برخی از دانش آموزان بر اساس این دستورالعمل ارزشیابی توصیفی می شوند، بیان کرد: برگزاری امتحانات متفرقه در دوره ابتدایی به استثنای پایه ششم در داخل کشور مجاز نیست و حداقل سن برای ثبت نام دراین امتحانات برای داوطلبان ، 11 سال تمام است.
عرفی خاطر نشان کرد: برای اولین بار این مرکز با همکاری و مشارکت معلمان مجرب و متخصص قصد دارد، بانـک نمونه سئوالات مطلوب و استاندارد این پایه را تهیه و به منظور بهره برداری معلمان به سراسر کشور ارسال کند.

 

  فایل ضمیمه


:: موضوعات مرتبط: اطلاعيه ها و فراخوان ها، ،
.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من
» دانلود 8 نمونه آزمون تیزهوشان و جامع علمی پایه ی ششم دبستان
» سئوالات گمراه كننده و دام دار در آزمون ها
» نمونه کارهای کار و فناوری دانش آموزان کلاس ششم دبستان شمس آبادی - اردیبهشت 93
» روز خلاقیت در دبستان شمس آبادی ؛اردیبهشت 93
» ده اصل کلیدی در مدارس هوشمند
» برگزاری آزمون آزمایشی تیزهوشان فردا سه شنبه
» مراسم گرامیداشت هفته معلم
» تبریک هفته معلم
» نمونه سئوالات کلاسهای اول تا ششم ابتدایی
» ثبت نام آزمون دبیرستان های نمونه دولتی
» نتایج آزمون بنیه علمی مرحله دوم در سطح ناحیه 4 مشهد
» مراسم تقدیر از دانش آموزان کوشا و پرتلاش + عیدی
» آزمون عیدانه بر روی سایت آزمون انلاین معلم ایران
» مرحله اول آزمون بنیه علمی ناحیه 4 مشهد
» آزمون رياضي ششم بهمن ماه
» بابت نزول بارش هاي آسماني از خدا ممنونيم
» جشن بادبادک ها در کلاس ششم دبستان شمس آبادی
» نتايج آزمون جامع دي ماه دانش آموزان پايه ششم دبستان شمس آبادي
» تركيب رنگ ها در هنر پايه ششم دبستان شمس آبادي
» دانلود انیمیشن های کمک آموزشی دروس پایه‌ی ششم
» برگزاري آزمون جامع علمي در روز شنبه
» برگزاري مسابقه مچ اندازي در كلاس مربوط به درس علوم فصل ورزش ونيرو
» برگزاري سومين جلسه ارتباط با اولياء گرامي
» آزمون اجتماعي آذر ماه پايه ششم به صورت آنلاين
» آزمون علوم تجربي پايه ششم به صورت آنلاين
» جشنواره غذاهاي محلي
» دومین جلسه ارتباط با اولیاء
» نیاوردن شیر به مدرسه
» اعلام نمرات مستمر دانش آموزان كلاس ششم 1 دبستان شمس آبادي
» باز اين چه شورش است كه در خلق عالم است



.:: Design By :